Hej svejs!

Hej svejs i lingonskogen! Ja vad lingon det finns i skogen nu. Matte har i och för sig 2 kg lingon i frysen som det skulle göras lingonsylt på men vi får väl se när det blir av. Jag har ju varit mycket hemma under sommaren och matte har ju inte alls tränant så mycket med mig alls hjar ju funnits andra saker att pyssla med. Sommaren har ju varit bra i alla fall men nu är det liksom dags att komma tillbaka till verkligheten. Så igår var vi iväg till stan för lite social träning igen och nu tror jag matte blev lite trött på mig för det var ju som att börja om på nytt. Hel tokig blev jag så nu börjar matte fundera över att ha mig somm lanthund för alltid hihi. Jag träffade en ny opererad boxer kille i stan som jag inte träffat förrut och hans husse ropade och frågade om jag var en tik (?) som att det inte syns hur stor och manlig jag är(?).

Ja ok det var ju på långt håll. Matte tyckte det var en stilig kille och han tålde tydligen inte andra killar och för mig känns det ju som om jag inte tål andra på fyra ben överhuvudtaget. Det kan vara en stilig tjej eller en det, det fungerar inte i alla fall jag blir jätte grinig och har ragg så jag ser ut som en igelkott, morrar och skäller, hopplösa jag. Jag är i alla fall en bra lanthund och jag gillar ju min familj här hemma. Idag är det fullt hus här hemma stora barnen har med sig kompisar hem och det är väl kul att det är så många barn att springa efter. Matte har gömt massa gottis på tomten idag som jag fått söka och det är väl super kul. Matte har köpt en moppe som hon ska åka på och det var ju roligt att jaga henne på den fort gick det. I helgen är det fotbolls matcher både lördag och söndag för Amanda och Oskar så då ska jag med och träna, på att inte jaga bollen, pust för matte. På hemma matcherna brukar jag få följa med.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt o HansAnn-Britt

ja det känner man igen busiga boxer som varit sommarlediga ! Men du har en duktig matte som inte ger sig Skönt!!! hoppas du blir en bra mascot på fotbollen så barnens lag vinner Kram på er alla från oss i Löbeöd / Ann-Britt

2008-08-29 @ 19:14:08
URL: http://home.swipnet.se/)ncirias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0