Barnfria!

I lördags åkte barnen iväg till Farmor och Morfar. De skulle åka till skansen med alla barn och så blev det parken zoo i Eskilstuna igår. Idag kom det alltså hem trötta barn. Själv har jag varit ute på lång skogspromenad med husse och matte igår. Vi har undersökt nya stigar, det är så roligt att springa fritt i skogen och få nosa på alla stubbar som jag inte nosat på förut. Husse och matte var lite slitna igår för de var på grillfest på lördags kvällen och natten de var hemma kl 03.30. Jag hade ju Benny och Ramona som hundvakt som vanligt, tur att de har lust att hålla mig sällskap. Idag har vi varit på ännu en lång skogspromenad till ett litet "Hans och Greta hus" som matte kallar det. Det är ett gammalt torp som ligger helt obebott mitt i skogen. Det är kommunen som äger det men ingen som sköter om det. Det finns ingen bilväg till huset så man får följa en stig. Vi skulle ju tagit kameran med men det tänkte vi ju inte på. Vi hittade i alla fall den gamla bilvägen, den går på andra sidan järnvägen så vi knallade den bort och kom ju fram vid Grindstugan och Flättna. Kul att upptäcka nya saker för husse och matte också. Husse höll också på att bli huggormsbiten där. Matte hon drog iväg med mig i kopplet och skrek så förfäligt så husse undrade vad som hände, han så ju inte ormen förrän han vände om. Usch vad läskigt!

Skönt i alla fall att alla är hemma! Nu ligger jag lugnt i min bädd och letar inte efter barnen!

Matte har köpt en crosstrainer så nu räcker tydligen inte våra promenader!

Nu är semester snart slut och då blir det andra bullar!
 Matte börjar ju jobba igen på onsdag husse är hemma 2 veckor till.


Om jag lägger mig här kanske jag slipper äta maten? Eller? Nej jag får väl peta i mig lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0