Sommarvärme

Igår stod temperaturen på 19 grader här hemma och det är ju nästan sommarvärme. Jag har varit ute och busat hela dagen på tomten, matte har börjat pyssla i trädgården. Hon ska göra en ny rabatt. eller gräva ur en och fixa en gamal som behöver fräschas upp. Matte var på  stan en sväng på förmiddagen, hon var och kollade dukar till sin kompis bröllop. Hon ska vara tärna och då är det en del att vara med och pyssla med. Bröllopet har tema 50-tal så det är speciella kläder till familjen som ska fixas. Barnens mormor har sytt mattes tärnklänning och näbbklänningarna, 3 stycken näbbar ska det bli. Bara 2 färdiga matte ska in på stan idag igen för att köpa dragkedja och lite tyg. Jag ska tydligen sova borta då hos Benny, Ramona och Ozzy. Det blir en ny upplevelse för mig. Bröllopet är den 10 maj. Igår innan vi gick ut och busade förresten, gömde matte min morgon-mat ranson ute och jag fick leta upp den, oj vad det är roligt. Jag stack iväg och hittade alla ställen, tror jag. Ja mätt och belåten blev jag i alla fall. Jag är inte riktigt van vid denna värme än så jag flåsar och har tungan hängande ner till knäna.

Ja vi busar vidare idag med nya friska tag!

image67
Här är jag förra sommaren!
image68
Jag och Amanda förra sommaren! Kollar lite gamla bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0